תפריט נגישות

רב"ט סוהייל אבזאק ז"ל

סוהייל אבזאק
בן 19 בנפלו
אח של סמירה אבזאק
בן נזלה ועבד אל-ראוף
נולד בתרשיחה
בא' באב תשי"ד, 31/7/1954
התגורר בכפר ריחניה
התגייס ב-נובמבר 1972
שרת בחיל רגלים
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ט בניסן תשל"ד, 11/4/1974
מקום נפילה: קרית שמונה
באזור הגליל
מקום קבורה: ריחניה

קורות חיים

סוהייל, בן נזלה ועבד אל-ראוף, נולד ביום 31.7.1954 בתרשיחה, בן לעדה הצ'רקסית בישראל. אמו היא בת העדה המוסלמית. אביו שרת במשטרה עוד מימי השלטון הבריטי בארץ. הוא למד בבית-הספר היסודי בתרשיחה ואחרי-כן סיים את לימודיו בבית-הספר התיכון במקום ועמד בהצלחה בבחינות הבגרות. סוהייל היה תלמיד מצטיין. הוא למד במגמה ההומניסטית ואהב בעיקר את לימודי ההיסטוריה. הוא התעניין בתחומי האלקטרוניקה והחשמל והתעתד ללמוד באוניברסיטה. ציוניו בבחינות-הבגרות היו טובים ואפשרו לו להתקבל לכל מוסד להשכלה גבוהה ; ואכן, עוד בהיותו בשירות בצה"ל, התלבט אם לבחור בלימודי הרפואה או בהנדסת החשמל. סוהייל גדל וחונך כבן נאמן לעדה הצ'רקסית וכישראלי השומר אמונים למדינתו. הוא ובני משפחתו קשרו את גורלם במדינת-ישראל והצליחו להשתלב בה היטב, בעבודה, בלימודים ובחיים חברתיים. סוהייל היה פעיל בחיי-החברה והתרבות בכפרו. הוא היה הרוח החיה בקרב חבריו וארגן יחד עמם מפגשים חברתיים וערבים של בילוי משותף. הוא היה ספורטאי מצטיין, בעיקר בענף הכדורגל, והיה מן המשתתפים הקבועים בתחרויות הספורט שהתקיימו בכפר.



סוהייל גויס לצה"ל במחצית נובמבר 1972 והתנדב לשרת ביחידת סיור מובחרת של חיל-הרגלים, שרוב אנשיה מבני-המיעוטים. לאחר הטירונות סיים בהצלחה רבה קורס מפקדי-כיתות וקורס מש"קי-מרגמות, והוענקה לו דרגת רב-טוראי. עם חבריו ליחידה השתתף בפעילות מבצעית לאורך גבולות המדינה. במלחמת יום-הכיפורים השתתפה יחידתו בכיבוש מוצב החרמון, יחד עם לוחמי חטיבת "גולני". אחרי-כן הוצבו הוא וחבריו באזור מזרעת בית-ג'אן ועברו שם את תקופת מלחמת-ההתשה. בבוקר יום ה' 11 באפריל 1974, השתלטה חוליית מחבלים על בית-מגורים בעיר קרית-שמונה והחלה להרוג כל אדם שנקרה בדרכה. יחידתו של סוהייל הוזעקה למקום והחלה לנהל קרב נגד המחבלים. יחידת לוחמים מובחרים פרצה לתוך הבית וחיסלה את חוליית המחבלים. בקרב זה נפגע סוהייל ונהרג. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בריחניה. השאיר אחריו הורים וארבע אחיות, ששתים מהן לומדות באוניברסיטה בחיפה.



במכתב-תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקד היחידה: "סוהייל ז"ל היה ממיטב בנינו ולוחמינו, עבר דרך קשה בצבא והיה בה לוחם אמת, בעל ערכים אישיים נעלים של נער צ'רקסי, אשר נולד במדינה חופשית ולמענה שילם את היקר ביותר - את מחיר חייו. דרך קשה עבר מהטירונות, שהצטיין בה, דרך קורס מ"כים, קורס מרגמות, שירות מבצעי לאורך גבולות המדינה, החל בעבודות ביטחון שוטף, דרך הגדולה במלחמות ישראל - 'מלחמת יום-הכיפורים', שבנכם סוהייל ז"ל לקח בה חלק פעיל בכיבוש החרמון, ואחרי-כן המשיך בשירות מבצעי, מן הקשים אשר יודעים אנו, עד ליום שנגדע פתיל-חייו בקרב עם מחבלים-מרצחים. חזיתי לו עתיד גדול. סוהייל ז"ל עמד לצאת לקורס קצינים, אך, לצערנו, נלקח סוהייל מאתנו ורק נותרה דמותו ונותר פועלו, אשר ילוו אותנו לנצח כלפיד חי, שיאיר דרכנו יומם ולילה".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה