תפריט נגישות

יונה סבג ז"ל

יונה סבג
בן 17 במותו
אח של רמי סבג
בן דג'יריה ודוד
נולד בכ"ט בסיון תשי"ז, 28/6/1957
התגורר בצפת
חלל פעולת איבה
בכ"ג באייר תשל"ד, 15/5/1974
מקום אירוע: מעלות
באזור הגליל
מקום קבורה: צפת - חדש
הותיר: הורים ותשעה אחים ואחיות

קורות חיים

יונה, בן דג'יריה ודוד, נולד בצפת בכ"ט בסיוון תשי"ז (28.06.1957). גדל בצפת, ולו תשעה אחים ואחיות. היה תלמיד בית ספר תיכון בעיר, בכיתה י'. ציפה לסיום הלימודים ולגיוסו לצה"ל, ורצה לשרת כצנחן.

יונה אהב לזמר פיוטי שבת וקטעי חזנות, ומשפחתו העניפה נהגה להאזין לפיוטיו מדי שבת וחג. הוא אהב מאוד את מקצוע הנגרות, ותכנן לעסוק בו בעתיד.

ביום רביעי לפנות בוקר, כ"ג באייר תשל"ד (15.05.1974), חצתה חוליה בת שלושה מחבלים את הגבול מלבנון לעבר העיר מעלות. בשעה שלוש וחצי לפנות בוקר הגיעו אנשי החוליה לעיר, אחרי שרצחו אישה תושבת פסוטה, והחלו לדפוק על דלתות הבתים, בתקווה שמישהו יתפתה ויפתח להם את הדלת. קורבנותיהם הראשונים היו שלושה מבני משפחת כהן, תושבי העיר.

משם המשיכו המחבלים והגיעו לבניין בית הספר "נתיב מאיר", בו ישנו באותה עת תלמידי בית ספר מצפת שהיו בטיול שנתי, בהם גם יונה. המחבלים ריכזו כ- 85 תלמידים בכיתות העליונות, ודרשו שחרור של מחבלים מהכלא בישראל תמורת שחרור התלמידים. במשך כל אותו היום נערך משא ומתן עם כוחות הביטחון הישראלים.

סמוך לשעה שש בערב הוחלט לנסות ולשחרר את בני הערובה בכוח. במהלך החילוץ, בטרם הספיקו החיילים לפגוע במחבלים, פתחו המחבלים באש תופת על הילדים והטילו לעברם רימונים. עשרות נפצעו, ו- 22 מתלמידי בית הספר נרצחו, בהם יונה.

בן 17 במותו. יונה הותיר הורים ותשעה אחים ואחיות. הובא למנוחות בבית העלמין בצפת.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה